2021-11-01

hogyan lett jobb a világ az összes embernek rajtam kívül

d-vel sokat beszélgettünk filmekről is. az a végtelen vicces helyzet van, hogy mindketten SOK filmet nézünk, tök tudatosan válogatott filmeket és ezzel együtt drasztikusan más az ízlésünk. pl az én egyik ultimate kedvencemről azt mondta, h nem emlékszik pontosan, h moziban látta-e, de ha igen, akkor teljesen biztos, hogy a nagyon kevés filmek egyike volt, amiről felállt és kiment. egyidejűleg vannak olyan kedvencei, amiket nem véletlenül nem láttam: konrkétan eszembe se jutna megnézni. pl én elég rosszul viselem hugh grant-et, ő az egész hugh grant jelenséget szereti.

(a zenékkel mellesleg pontosan ugyanez van, amiket elküldtem neki, h szeretem / épp hallgatom és vidáman éneklem dolgozás közben, a nagy részét nem ismerte és a válaszai alapján úgy képzelem, a haja is égnek állt tőlük. amiről meséltem, h szeretem és kivételesen ismerte, ahhoz úgy tudott kapcsolódni, hogy azt az együttest utálja. amiket ő küldött, azokat mondjuk utálni nem utáltam, csak semmilyen késztetésem nem volt még csak végighallgatni se egy részüket.)

ezzel együtt megbeszéltük, h ha itt lesz, majd mindenképpen nézünk filmet, amely terv a fenti tények ismeretében meglehetősen vicces ötlet volt. természetesen nem akartam olyat választani, ami reménytelen: szörnyen rossz úgy filmet nézni, h bármelyikünk arra vár szüntelen, h legyen már vége, istenem.

a sok beszélés során előkerült mindenféle infok alapján igyekeztem a lehető legalaposabban végiggondolni, hogy amennyiben nem moziba megyünk, akkor milyen filmek játszanak majd, pedig d egyszer azt írta, hogy "Két pohar bor mellett barmit megnezek veled", szóval akár megtehettem volna, h kiválasztok akármit, amihez kedvem van, mégis inkább olyat akartam, amit vidáman néz meg. csináltam egy nem teljesen szabályos flowchartot HAHA mert a pár felvetődött kérdést áttekinthetőbbnek gondoltam így, mint egyenként föltéve, ez abból egy fontos részlet:

tehát kaurismäki volt az egyik lehetséges irány, d tőle még semmit nem látott és érdekli is, én meg simán el tudom képzelni, h szeretné egyes filmjeit. sokat gondolkoztam, belenéztem több filmjébe is, végül két filmre szűkítettem le a listát mindenféle szempont alapján. (közben összeraktam a spotify-on egy csodálatos playlistet is, amit azóta meghallgattam százszor, ennek köszönhetően még sokkal jobban rápörögtem kaurismäkire, mint ahonnan indultam, pedig alapból is ritka a nap, hogy egyik filmje se jutna az eszembe vmi, pl úgy általában AZ ÉLET miatt.) a két kiválasztott filmet elkezdtem letölteni, a lakást pedig szétkaptam, h rendet tudjak tenni és vállalható viszonyok legyenek, ha/amikor majd feljön.


a nagy pakolás közben beszűkült a figyelmem, ugyan cseteltünk időnként, de nem sokat, d csinált mindenfélét, én is el voltam foglalva ezer dologgal. amikor már itt volt, akkor esett le nekem, h mi most tuti nem fogunk filmet nézni, fel se jön, csak a városban találkozunk. akár leeshetett volna ez korábban is, de nem esett. (a rendrakásom pontosan a telefon letevése után állt le egy időre.)


ezek fényében utólag fölöslegesnek tűnhet, hogy napokon át halál feszült voltam, mert a két film egyikének letöltése megállt 79,5%-nál (annak, amelyik a fönti ábrán a Kaurismäki és a road movie halmazok metszetében van). ez nagyon nagy baj volt, mert ez egy régebbi filmje, nem könnyű megnézni és én azt szerettem volna, h szuperjó minőségben legyen a kezemben. a fájl egy ponttól többet nem mozdult, minden jel arra mutatott, h ez egy zsákutca. egek, most mi lesz?? végső elkeseredésemben ugyan teljes reménytelenséggel, de megnéztem a nagy magyar zárt oldalon is, amire úgy emlékeztem, h ott ez csak egy nevetséges felbontású verzióban érhető el de nem, OMG ott is megvolt ugyanez, mármint konrkétan pontosan ugyanaz volt a két torrentfájl. ilyen helyzetbe még sosem kerültem, letöltöttem onnan is, percek alatt meg is volt a hiányzó rész, táncra perdültem örömömben. őrült figyelemmel néztem, mi fog történni: a public oldalról leszedett torrent életre kelt, felment 100%-ra a és csak emiatt a kis 20,5% miatt már 2,7-en* áll az addig 0 feltöltést produkáló film. tehát eddig jó eséllyel 13 ember ujjong valahol (rajtam kívül) és ahogy nézem, ez nemsokára már 14 lesz. [*update: ma, nov 26-án 00:04-kor ez már 5,8%, ami rengeteg, több mint 34 gb ment föl ebből a filmből, az említett 20,5% 1,2 gb-t jelent.] 

úgy képzelem, h mindenki, akinek hiányzott a film ötöde a világ bármelyik pontján és hozzám hasonlóan reménykedett, h vmi csoda fog egyszer történni, ők most mind megkapták tőlem a csodát. bízom benne, hogy nem csak én viselem a szívemen a film sorsát, hanem ők is, így a világon bárki meg fogja tudni nézni ezt a pompás filmet nagyon szép minőségben, ha szeretné. értem, hogy torrentezni béna dolog, de ezek szerint még a hozzám hasonló lelketlen fajta emberek is tudnak egy-egy dologgal jót tenni a teljes emberiségnek.

ha jobban figyeltem volna a csetre vagy rákérdeztem volna d néhány nem teljesen egyértelmű mondatára, akkor el se kezdtem volna letölteni ezt a filmet, de az biztos, hogy ha el is kezdtem volna, semmiképp nem ilyen elszántsággal. örökre a csodára várna a sok kaurismäki rajongó.


b sem látott még semmit kaurismäkitől, őt is nagyon érdekli évek óta. itt az idő, hogy átmenjek hozzá és megnézzük mindkét csodaszép filmjét, ha már itt vannak nálam. persze kéne vinnem melléjük egy üveg vodkát is, hogyne kéne (szénné pörkölt filterkávét tuti nem fogok és itt pontosan ez a két dolog játszik).

No comments: