2008-06-12

szarajevo 3 [mar nem is emlekszem mindenre]

szom
kerdeses volt, h micsinaljunk: mostar v szarajevo
maradtunk, mert engem nagyon erdekelt a viz masik oldala, ott meg nem voltunk
marmint h kozepen van egy folyocska, annak az eszaki oldalan vannak a turista-dolgok, a masikon sokkal kevesebb

reggel elmentunk egy szerencsetlen kiallitasra, ami cs-t nagyon erdekelt, engem kevesbe
arrol a miniszterelnokrol szolt, aki megcsinalta az orszagot
utana meg a sirjat is megneztuk
azt jobban elveztem, csomo muszlim kiscsaj volt ott, gondolom vmi osztalykirandulas lehetett
kendokben, full divatosan, mokasak voltak



aztan ettunk
meg anna megkapta szarajevo legszebb kendojet [indiai nyilvan]
orult is neki nagyon
kellett is neki delutan, mert dzsamiba mentunk, ott meg a nok fejet ugye be kell fedni

aztan cs eloallt a kekcse-hiddal
fogtam a fejem, mert 3-4 km a varostol es mar del is elmult es meg nem voltunk a viz masik oldalan
de hogy az ot mennyire erdekli, a kecske-hid, jaj menjunk el oda
jolvan menjunk /o\
aaa, a legnagyobb melegben, tuzo napon, sapka nelkul, oo remek volt
amikor nekem tok egyertelmu volt, h merre kell menni, akkor cs szt siman lehet, h a folyo masik oldalan van az ut, ezert egy hidon at, fel egy dombocskara, ott munkasokkal mutogatas, aztan kiderult, h anna sejtette jol, nyilvan ott megy az ut, ahol o mondta
nagy sokara odaertunk

szep kis hid, meg fontos is, szoval jo h elmentunk: itt keltek at mar reges regota a zarandokok pl
sajnos csak ugyanott tudtunk visszajonni, a masik oldalon nem lehetett, erdo meg ilyenek, nagy utak, mondtak ott sracok, h sztuk ne kiserletezzunk
viszzafele megtalaltuk a magyar nagykovet altal ultetett fat a sok-sok tobbi kozott, hat eleg satnya volt szegeny fa [de volt rosszabb is]
utolag kiderult, h cs-nek esze agaban se volt alapbol elmenni oda, a 3 km megremisztette, csak azert ugralt h kecske hid kecske hid, h idegesitsen
ekkora galad emebrt, csak lesek
siman szolhatott volna, h nane



aztan elmentunk megnezni a nagy nagy dzsamit a bazar kozepen
amikor jegyet vettunk, a pasinak nem volt kedve aprot keresgelni, h a frissen felvaltott 20 km-unkbol visszaadjon, ezert ingyen mentunk be, azt mondta, majd ha legkozelebb szarajevoban jarunk, beadjuk a penzt
tetszett
huh meg a dzsami is, nagyon

utana asszem cukraszda volt
aztan vegre atmentunk a viz masik oldalara
nem volt celunk, csak setaltunk
lattam egy gyarkemenyt, oda akartam elmenni, uh arra indultunk
aztan a sorgyarat megtalaltuk, az nagyon kedves gyar, pont olyan, amilyennek hrabal konyvei alapjan a cseh sorgyarakat kepzelem [meg nem voltam csehorszagban soha, csak egyszer fel orat]
a gyarnak nem volt sorozoje, csak egy nagyon meno etterme, oda nem mentunk be, helyette mellette egy full lerobban kis ocska sorozoben ivott cs egy gyer sort
najo, a sor biztos nem volt rossz, viszont uvegdarabok estek le az uvegerol, a szajabol halaszott ki tobbet is, kis makszem meretu darabkak
a wc-t inkabb megse hasznaltam, amikor meglattam a gugolos rozsdas racsot [annyi volt az egesz]



aztan elsetaltunk vmi haz [villa rifka] fele, amit kineztem
nagyon tetszett, es tovabb akartam menni mogotte, de ugy tunt, a semmibe megy, inkabb nem arra inudltunk, hanem fel a nagy uton
[az volt a cel, h felmegyunk magasra, onnan meg lenezunk]
rohadt sokaig mentunk es mindig ujra ujra meglepodtunk, h huh de nagyon kiraly a kilatas innen, meg jobb mint eddig barhonnan
egy ido utan itt is kis utcakba keveredtunk
belattunk csomo haz ablakan, meg kertekbe
volt egy, ami total jellemzonek tunt nekem a varosra, azt nagyon szerettem: egy regi szep haz egy remek kertben, aminek az emeleti ablakain csak folia volt uveg helyett, viszont volt esernyotarto az ajto mellett
nagyon megerte felmenni a kilatas miatt, az egesz varost csodasan lehetett latni



kozben telefonalt nekem b, csak nem hallottam
visszahivtam, tok beparaztam, h vmi baj van
aztan nem, csak annyi volt, h 5os lett a vizimento vizsgaja, es tok ugyes volt
vettunk is egybol neki egy csokit utana, mondta is h kiraly volt, de hagyott nekunk is belole


meg a szokasosok mellett csomo nagyon pici fa-minaretet lattunk, azok nagyon kedvesek voltak



itt is jellemzo volt, h minden kis fuves reszen fejfak, regiek is meg ujak is [ujak inkabb a nagyobb reszeken]



mikor leertunk a hegyrol, pont azon a uton ertunk le, a szep haz, amelyiken nem indultunk fel, mert biztos nem vezet sehova

aztan atmentunk a hidon, aminek a hidfojenel gavrilo lott aztan 1. vh
cs mindenhol gvrilo labnyomat kereste, ami allitolag ott van vhol kiontve v kobe vesve v mi, de nem talalta sehol

aztan ettunk
aztan elkoltottuk a maradek penzunk
aztan hazamentunk, osszepakoltunk mindent, aludtunk

vas jo koran keltunk, talan fel6kor
6kor elindultunk
szepeket lattunk meg kifele is, nagyon jo h masfele mentunk, mint terveztuk
talaltunk mokas biciklis szobrot
vonatot elertuk, kicsit para volt
[uton hazafele sem kul: alvas meg ablakon kinezes meg eves meg hasonlok]




nagyon jo hely, tokjo h elmentunk, kene majd maskor is
akkor mostar is meg tenger is, meg kirandulas is

2 comments:

Szemy said...

mi az a bicikli??

anna said...

majd megkeresem neked, lefenykepeztuk azt is