2007-10-07

voltam mindenfele kiallitasokon

[1]
a szepmuveszetiben megneztem az inkakat
nagyon szep volt, mint egy mokas mese
mindig tetszenek ilyen kiallitasokon az ekszerek meg az edenyek, altalaban ezek a legjobban
itt mas is nagyon bejott: volt par kezet feltarto, alldogalo szobor, cuchimilcok
[olyasmik voltak, mint a kepen levo]
hu, de szepek voltak
volt mindenfele masolat, amiket a gyerekek meg a vakok meg persze barki megtapogathatott
szerencsere az egyik kedvenc ilyen szobrom is megvolt masolatban
megfogtam a kezet, olyan kez-fogas hianyom volt
egy masik meg annyira a baratom lett, h ugy alltam az uveg ele, h a szemem tukorkepe pont az o szemeiben volt
jo fej szobrok voltak
[igen, tudom, nagyon durvan barat-hianyom van]



aztan egy masik nap megneztem 3 kiallitast a neprajzi muzeumban:
[2a]
megneztem a szekelyudvarhelyi kovats fele napfeny-muterem tortenetet, csodas fotokkal
1906tol maig voltak kepek, mindenfele
a regiek voltak a legizgalmasabbak
na meg amik a legjobban megleptek: kiderult, h a 70es evekben romaniaban negyedevente-evente kotelezo volt elegetni a negativokat a fenykepeszeteknek, h a rajtuk levo ezustot beszolgaltassak
igy a 70es evekbol csak nagyon keves kep maradt meg
azok kozul is volt kiallitva par, nagyon vicces arcok voltak rajtuk



[2b]
meg az umlingok kalotaszegent is megneztem
festett asztalosmunkak, nagyon regiek, mennyezetkazettak es menyasszonyi ladak
ott p egy ismerose, akivel egyszer talalkoztam epp egy masik pasassal dumalt, tobbek kozott pont p-rol
odamentem, mondtam, ki vagyok, aztan mondta is az ismerose, h mar emlekszik ram, nezett is az elobb, miert tunok ismerosnek neki
vicces volt
ez a kiallitas is nagyon szep volt, jo, h lattam



[2c]
aztan megneztem meg a sippal, dobbal, didzseriduvalt is
hu de birtam
senki nem volt ott, meg teremfelugyelo se, uh szabadon lehetett rosszalkodni
dudoltam vegig hulyesegeket, meg mindent megtapogattam, titokban olyat is, amit nem lett volna szabad: 2 sziberiai es 1 mongol saman-dobot, azok is pont olyan baratsagosak voltak, mint az inka szobrok
volt par eszkoz, amivel szabad volt zenelni, pl a legvegen egy nagy hordon dobolni
haha, mivel sehol senki nem volt, en meg tele szomorral es feszultseggel, igy olyan nagyot doboltam es olyan sokaig, h csoda, h nem dolt ossze a parlament
hudejolesett

[2d]
mindenki joggal kerdezheti, h naes a world press??
amire ugye vegre magyar foto is bekerult, a jo kis zavargasaink miatt
egy masodpercig se terveztem megnezni, meg annak ellenere se, h emiatt volt dragabb a belepo [uis az aulaban van, igy nem lehet kikerulni, es nem ellenorizni, ki nezi meg es ki nem]
eszmeletlen hatasvadasz kepek, mint mindig + kreten, oriasi tomeg + kis betus, lent levo kiirasok, mint eddig mindig, amikor meg megneztem parszor
eszembe se jutott nekiallni a kepeknek, foleg miutan a szekelyudvarhelyi kepeket megneztem, egy meg sokkal nagyobb smafu lett volna az egesz, mint eleve
ha netan lesz kedvem kiadni erte 700 ft-ot [vszleg nem lesz], akkor hetkoznap reggel
de ugyse

No comments: